Spotrebitelia si už zvykli na to, že viaceré tuzemské banky ponúkajú lacnejšie úvery (s nižšou úrokovou sadzbou) pod podmienkou „aktívneho“ využívania bežného účtu, ktorý by si mal u nich dlžník zriadiť. Pre získanie lacnejšej pôžičky teda nestačí, aby si klient otvoril ďalší účet (ktorý by za normálnych okolností možno vôbec nepotreboval), no musí si naň posielať výplatu v istej minimálnej výške (spravidla vyjadrenej ako isté percento z mesačnej splátky).

Táto dvoj-kombinácia – vedenie účtu a zasielanie výplaty na novo zriadené konto je takmer vždy základnou podmienkou akejkoľvek akcie týkajúcej sa znižovania úrokových sadzieb, respektíve podmienkou pre priznanie jednotného úroku pre všetkých, bez ohľadu na výšku príjmu.

Ďalšie desatinky percenta zľavu z úroku banky ponúkajú, v prípade, že klient uzatvorí poistenie schopnosti splácať. Zníži sa im tak riziko, že sa dlžník dostane do platobnej neschopnosti a že nebude mať z čoho dlh splácať.

Dajte vedieť kamošom a získate lepší úrokfacebook-254165_640

Všetky vyššie popísané možnosti aktívne ovplyvniť výšku úroku zo strany klienta sú dobre známe a asi už nikoho neprekvapia. Konkurencia medzi bankovými domami je však veľmi silná a tak nečudo, že každá sa musí obracať a získavať klientov nielen tradičným spôsobom, ale aj alternatívnymi cestami. Pomerne jednoduchým, finančne nenáročným a logickým riešením je lovenie nových zákazníkov v takých vodách, kde trávia pomerne veľa času: teda na sociálnych sieťach. Tejto stratégie sa drží aj Unicredit Bank.

Tá len pár dní dozadu spustila nový projekt, v rámci ktorého ponúka možnosť znížiť si úrokovú sadzbu hypotéky. Stačí, ak navštívite stránku www.pod2.sk (respektíve českú verziu www.pod2.cz), začnete banku sledovať na sociálnych sieťach – Facebook alebo Twitter, alebo ak budete zdielať odkaz so svojimi priateľmi. Týmto jednoduchým spôsobom máte možnosť aktívne ovplyvniť výšku úrokovej sadzby novej hypotéky alebo hypotéky na refinancovanie.

Sociálna kampaň banky odštartovala s úrokom na úrovni 2,5 % p.a. Každým likeom, zdieľaním a sledovaním sa úrok znižuje nielen pre toho kto dal „like“ ale pre všetkých záujemcov. Čím viac zdieľaní, lajkov a sledovaní web stránok banky, tým lacnejšie bude vychádzať hypotéka pre všetkých klientov. Úroková sadzba môže klesnúť maximálne na úroveň 1,95 % p.a. Tým, ktorí sa do akcie doteraz zapojili sa podarilo zníženie z pôvodných 2,5 % na súčasných 2,4798% p.a. a úrok stále klesá…

znizenie uroku like ucb

Bez podmienok to nepôjde…

Akcia platí pre hypotéku s trojročnou fixáciou, LTV do 80 %. Podmienkou je zriadenie U konta alebo Konta PREMIUM na ktorý si klient bude zasielať príjem vo výške minimýlne 1,5 násobku splátky úveru.

Akciovú úrokovú sadzbu, ktorej aktuálnu hodnotu ukazuje teplomer na webe www.pod2.sk môže získať každý klient, ktorý navštívi spomínaný web, zanechá na seba kontakt (meno, priezvisko, tel. číslo, email) a poskytne súhlas so spravovaním osobných údajov. Banka sa následne ozve s najlepšou ponukou. Samozrejme, každá žiadosť podlieha štandardnému schvaľovaciemu procesu, takže propagovaný úrok nie je žiadnym verejným prísľubom. Na to, aby ho záujemca získal musí splniť štandardné podmienky získania hypotéky – teda najmä preukázanie dostatočnej bonity na splácanie úveru, samozrejmosťou je preverovanie platobnej disciplíny v úverových registroch.

Predaj cez sociálne siete (v našich podmienkach predovšetkým prostredníctvom Facebooku) nie je žiadnou novinkou. Šikovné firmy túto možnosť využívajú už roky. Na zvyšovanie povedomia o ponukách firmy je Facebook ideálny nástroj. Stačí vymyslieť atraktívnu ponuku, zavesiť ju na stránku ktorá už má akú-takú fanúšikovskú základňu a potom už len čakať, kto z existujúcich fanúšikov sa „chytí“ a s ponukou či zľavou sa pochváli svojim priateľom. Pre firmy to znamená veľmi lacnú a účinnú formu reklamy. Bolo len otázkou času, kedy sa do serióznej propagácie svojich ponúk na sociálnych sieťach obujú aj banky. Zdá sa, že ten čas práve nastal.