Online banka ZUNO je na predaj – Finanza.sk

Online banka ZUNO je na predaj

Online banka bez kamenných pobočiek je slovenskému spotrebiteľovi dobre známa. Počas štyroch rokov pôsobenia na tuzemskom trhu získala až 140 000 klientov, no len časť z nich využíva ZUNO ako hlavnú a jedinú banku. Problém však je, že existujúci zákazníci využívajú len málo služieb, takže neprinášajú očakávané zisky. O rok neskôr vstúpila aj na český trh, kde dnes obsluhuje okolo 90 000 zákazníkov. Teraz hľadá nového majiteľa.

RBI predáva 100 % podiel v ZUNO

zuno_logo100 % balík akcií v ZUNO bank sa snaží predať súčasný majiteľ, rakúska skupina Raiffeisen Bank International, ktorá už stihla rozposlať ponuky konkurenčným bankám. Záujemcovia majú čas na zaslanie ponuky do polovice Februára. Potom budú mať vybraní uchádzači možnosť zrealizovať hĺbkový audit, tkz. due diligence.

Informáciu o predaji 100 % akcií priniesli české Hospodářské noviny, ktoré majú k dispozícii ponukový list. Dôvodom predaja má byť skutočnosť, že ZUNO vytváralo straty v desiatkach miliónov českých korún ročne. Napriek tomu, že v posledných rokoch sa podarilo online banke podstatne znížiť stratu, vlastník, rakúska banková skupina RBI sa rozhodla, že nebude ďalej dotovať svoju neziskovú dcéru. S plánovaným príchodom nového investora by podľa hovorcu ZUNO Lukáša Tomisa by malo prísť k navýšeniu zdrojov a k obnove plánovanej expanzie na ďalšie trhy. Pre existujúcich zákazníkov by sa okrem toho, že banku bude možno už o pár mesiacov vlastniť niekto iný, nemalo nič zmeniť. Všetky služby, kampane a aktivity banky budú pokračovať.

ZUNO funguje na Slovensku ako pobočka zahraničnej banky. Bankovú licenciu získalo v susednom Rakúsku. Prevzatie iným majiteľom tak bude podliehať schváleniu rakúskej centrálnej banky.

Online banka vstúpila na slovenský trh s tým, že ponúkala veľmi výhodné úročenie na sporiacich účtoch a termínovaných vkladoch, čím sa jej darilo rýchle získavať nových klientov. V dobe lacných peňazí (ECB skresala úrokové sadzby na minimum) sa dotovanie nadštandardne úročených vkladových produktov stalo veľkou príťažou a tak sa online banka preorientovala na poskytovanie úverov. Zo získaných vkladov dokázala požičať ďalej iba malé percento.

Chýbajúce hypotéky

ZUNO oslovuje predovšetkým mladých a strednú generáciu, ktorá bankové záležitosti radšej vybavuje prostredníctvom internetu. V portfóliu banke chýbajú hypotéky, kde sa neexistencia siete kamenných pobočiek ukázala ako nevýhoda. Ľudia totižto majú pred hypotékami rešpekt a asi len málokto by si na seba vzal záväzok vo výške desiatok tisíc eur po internete.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

Poslať odpoveď »