Posledné dni roka patria vďaka povianočným výpredajom k obdobiam, kedy môžete dobre nakúpiť za lacný peniaz. Obchodníci lákajú do svojich obchodov na zľavy vo výške od 30-80%.

Niektoré nákupné centrá si pokojné Vianoce príliš dlho neužívali a svoje brány otvorili už na druhý sviatok vianočný – veď predsa biznis je biznis. To pravé výpredajové šialenstvo však začína až dnes. Najväčší nápor kupujúcich nákupné centrá očakávajú tento víkend – 28. a 29. Decembra. Za zlomok pôvodnej ceny sa dá momentálne kúpiť elektronika, zimné oblečenie, športový tovar ako lyže a výbava na lyžovačku a samozrejme najlepšie akcie sú na vianočné ozdoby.

Dekorácie a ozdoby ako napríklad adventné vence, žiarovky, vianočné gule môžete teraz kúpiť za pätinu pôvodnej ceny. Veľa tým ušetríte a na budúci rok budete mať o jednu starosť menej.

vypredaj MObchodníci svoje akcie zameriavajú na ľudí, ktorí si pod stromčekom našli hotovosť, alebo ktorí trpezlivo čakali na vianočné výpredaje, aby si mohli nakúpiť o niekoľko desiatok percent lacnejšie. „V rodine máme takú dohodu, že pod stromček si dávame iba nejakú drobnosť – kozmetiku alebo knihy. Na väčšie nákupy sa vyberieme po Vianociach, kedy sa dá kúpiť značkové oblečenie so zľavou niekoľko desiatok percent. Pri dvoch malých deťoch a splácaní hypotéky musíme šetriť kde sa dá.“ vysvetľuje pohnútky svojho nákupu v bratislavskom Auparku spokojná tridsiatnička Iveta s plnými taškami.

„Cez víkend sa chystáme ešte do neďalekého Parndorfu. Minule som si tam kúpila značkovú zimnú bundu s 80 % zľavou.“

Zľavy na oblečenie

nakupne centrum vypredajNákupu chtiví zákazníci nájdu vo výpredaji všetky druhy odevov, najmä však zimné oblečenie. Dobré akcie sú najmä na kabáty a zimné bundy – tie sa dajú v týchto dňoch kúpiť so zľavami 40-70 %. Najbežnejšie konfekčné veľkosti a klasické farby sa rýchlo míňajú, o pár dní zostanú v ponuke len veľmi malé čísla, nadrozmerné veľkosti a nie príliš atraktívne farby. To isté platí pre športové potreby.

Ak sa chystáte v najbližšom období na hory a chýba Vám výbava, teraz je dobrý čas kúpiť si lyžiarsku alebo bežkársku výbavu so zľavou. Počítajte s tým, že ušetríte minimálne 30 %.

S nákupmi radšej opatrne

Vysoké zľavy a nápisy na predajniach lákajúce na fantastické výpredaje majú jediný cieľ – prilákať čo najviac ľudí do predajne. Zákazník chytený na „klasický marketingový ťah“ vstúpi do predajne a nakoniec možno nakoniec kúpi tovar, ktorý je za pôvodnú cenu. S tým obchodníci proste počítajú – do akcii zahrnú niekoľko tovarov, no počítajú s tým, že sa im podarí predať aj ostatné. Tiež sa neoplatí nakupovať iba preto, že je momentálne „akcia“. Načo Vám bude v skrini 40-ta blúzka v poradí, ak ju nebudete vôbec nosiť, a o pár rokov budete rozmýšľať nad tým, komu by ste ju venovali…Na druhej strane ak si vopred naplánujete, čo Vám chýba a čo by ste potrebovali, teraz je veľká šanca, že to kúpite za skvelú cenu, o niekoľko desiatok percent lacnejšie ako pred pár týždňami.