Pôžičkomat: konkurenciu si nevšímame, zameriavame sa na rýchlosť, profesionalitu a spokojnosť zákazníka – Finanza.sk

Pôžičkomat: konkurenciu si nevšímame, zameriavame sa na rýchlosť, profesionalitu a spokojnosť zákazníka

Na slovenskom trhu s úverovými produktami sa objavil nový hráč – Pôžičkomat, ktorý poskytuje online pôžičky ľuďom, ktorí sa ocitli v prechodne nepriaznivej finančnej situácii. O spôsobe fungovania tejto firmy na Slovensku, prístupe k zákazníkom, typu poskytovaných služieb a vernostnom systéme sme sa rozprávali s marketingovým managerom Friendly Finance Group – pánom Kristjanom Tiikom.

Na slovenskom trhu je Pôžičkomat pomerne novou značkou, no v Českej republike pôsobíte už o niečo dlhšie. Čo bol dôvod, prečo ste sa rozhodli o rozšírenie územnej pôsobnosti?

Zo skúsenosti v Českej republike sme videli, že na Slovensku bude tiež veľký záujem o naše produkty. Vzhľadom k tomu, že tieto dva trhy sú veľmi podobné, rozhodli sme sa otvoriť pobočku aj na Slovensku.

Sú medzi slovenskými a českými klientmi nejaké rozdiely?

Nepovedal by som, že medzi slovenskými a českými klientmi sú zásadné rozdiely, možno povedomie o našom produkte je o trochu väčšie v Českej republike, ale to príde časom aj na Slovensko. Každý mesiac sa stále viac a viac ľudí dozvedá o našich službách na Slovensku.

Ako by ste ohodnotili prvé mesiace Vášho pôsobenia na Slovensku? Splnili Vaše očakávania?

Prvé mesiace boli pre nás nesmierne zaujímavé. Na trhu sme si našli množstvo zákazníkov a máme vysoké ambície do budúcnosti. Jasne vidíme, že slovenskí zákazníci hľadajú rýchle, ľahké a jednoduché riešenia pre ich každodenné finančné potreby.

Pôžičkomat je súčasťou spoločnosti Friendly Finance Group. V ktorých krajinách okrem SR a ČR ešte pôsobíte?

V súčasnej dobe pôsobíme okrem ČR a Slovenska aj v Holandsku a Poľsku. Máme veľa nových a zaujímavých plánov pre ďalší rozvoj do budúcna pre rozšírenie našich inovatívnych finančných riešení na nové trhy.

Aký typ ľudí využíva Vaše služby? Ako by ste charakterizovali typického zákazníka?

Našimi typickými zákazníkmi sú zvyčajne ľudia okolo 30 rokov, dobre vzdelaní, ktorí vedia narábať s internetom. Väčšina našich zákazníkov má prácu na plný úväzok a rodinu. Tiež v poslednej dobe vidíme mnoho mladších zákazníkov, tzv. Facebook generáciu, ktorá vždy hľadá rýchle riešenie pre dobré nákupné ponuky alebo neočakávané výdavky.

Na Slovensku je v oblasti poskytovania online pôžičiek dosť veľká konkurencia. Aké sú Vaše silné stránky, čím sa odlišujete od konkurencie?

Nepozeráme sa priveľmi na konkurenciu, pretože máme vlastný spôsob, ako robiť veci. Náš hlavný prístup je ponúkať jednoduché a priamočiare služby. Zároveň vkladáme veľa energie do pozitívnej zákazníckej skúsenosti a do osobného prístupu. Každý náš zákazník vie, že mu pomôžeme, keď potrebuje rýchle riešenie jeho každodenných finančných potrieb. Myslím, že sme dosiahli niečo, čím väčšina spoločností nedisponuje – poskytujeme rýchle a profesionálne služby súčasne.

Drvivá väčšina spoločností poskytujúcich rýchle pôžičky neoveruje úverové registre, teda úver môžu bez problémov získať aj neplatiči, čo má za následok vysokú cenu takejto služby pre všetkých klientov, teda aj pre tých, ktorí si svoje záväzky plnia včas. Aký postoj k otázke overovania registrov zastáva Friendly Finance s.r.o?

Predovšetkým nemáme záujem poskytovať naše služby ľuďom, ktorí nie sú schopní dodržať svoju časť zmluvy. Pokiaľ ide o výber zákazníkov, našou hlavnou úlohou je urobiť to čo najrýchlejšie, bez zbytočných komplikácií pre klienta. Preto sme vybudovali veľmi pokročilý interný hodnotiaci model, ktorý sme vyvíjali niekoľko rokov. To nám umožňuje rýchle a presné rozhodovanie pri žiadostiach o pôžičku. Sme v neustálom rozvoji a vždy hľadáme nové zdroje údajov k ešte lepšiemu analyzovaniu našich zákazníkov.

Poskytujete pôžičky s krátkou lehotou splatnosti maximálne do 31 dní, ktoré sú typické vysokou ročnou percentuálnou mierou nákladov. Mohli by ste vysvetliť, čo to je vlastne RPMN je a prečo sa nemôže tento typ úveru porovnávať s bankovými úvermi so splatnosťou na niekoľko rokov?

Hlavný dôvod, prečo je ročná percentuálna miera nákladov zlý spôsob výpočtu je ten, že naše úverové produkty nie sú určené na dobu jedného roka, na čom je založený výpočet RPMN. Rád uvádzam príklad, že keď si požičiate film na DVD, zaplatíte pár eur na jeden deň. Neprenajímate si DVD film na jeden rok – to by bola šialená cena. Náš produkt nie je dlhodobým riešením, je to krátkodobý produkt. Je to ako s použitím taxi služby, ktorú ľudia zvyčajne používajú, keď potrebujú rýchle a pohodlné riešenie. Veľa našich zákazníkov používa naše služby veľmi šikovne – keď vidia 50% akciu v nákupnom centre, využijú našu pôžičku a v konečnom dôsledku profitujú z našich služieb.

Aké podmienky je potrebné splniť pre poskytnutie pôžičky?

Zákazníci musia byť starší ako 18 rokov, čo je naša zodpovedná úverová politika. Okrem toho, zákazníci musia podať žiadosť cez webovú stránku www.pozickomat.sk. Podanie žiadosti je vlastne jednoduchý proces, ktorý nezaberie viac ako 5 minút. Žiadateľ má okamžité vyjadrenie z našej strany o schválení či zamietnutí žiadosti. Je to veľmi jednoduché a priamočiare.

Povedzme, že mám záujem si požičať od Vašej spoločnosti prvý krát. Je nejako limitovaná suma pôžičky pre nových klientov?

Áno, naši zákazníci si budujú svoju dôveryhodnosť. Prvýkrát umožňujeme požičať zákazníkom do výšky 200 eur na 31 dní. Keď sa váš stupeň dôveryhodnosti zvýši, môžete si požičať viac peňazí s lepšími sadzbami až do výšky až 700 eur.

Pred podaním žiadosti je potrebné sa najskôr registrovať. Je registrácia spoplatnená nejakou čiastkou?

Odoslanie žiadosti je úplne zdarma. Nemáme žiadne registračné poplatky alebo poplatky za zriadenie účtu a ani ich mať nebudeme. Naši zákazníci platia len splátku za pôžičku. Ak niekto potrebuje 135 eur na 7 dní, zaplatí presnú vopred známu čiastku za túto sumu. Nechceme zaúverovať našich zákazníkov na rozdiel od mnohých bánk a ďalších veriteľov, ktorí to majú tendenciu robiť. Chceme ponúknuť flexibilné riešenie a nie tlačiť našich zákazníkov požičiavať viac a na dlhšiu dobu, než skutočne potrebujú.

V prípade schválenia žiadosti ako dlho treba čakať, dokým peniaze prídu na účet?

Snažíme sa, aby celý proces netrval viac ako 15 minút. Zvyšok je na bankách, či vedia držať krok s našou rýchlosťou.

Aké percento zo všetkých žiadostí tvoria vracajúci si klienti?

Máme vysoký podiel vracajúcich sa zákazníkov. Ak už raz niekto využil naše služby, má aj v budúcnosti motiváciu vrátiť sa.

Vytvorili ste vernostný program. V čom spočíva?

Náš vernostný program je postavený na stupni dôveryhodnosti, ktorú si buduje každý zákazník. Pokiaľ zákazníci využívajú zodpovedne naše služby, potom náš systém automaticky zvýši stupeň dôvery a zákazník tak môže v budúcnosti žiadať o väčšie čiastky peňazí s lepšími sadzbami.

Plánujete v najbližšej dobe nejaké novinky či prekvapenia, na ktoré sa môžu Vaši klienti tešiť?

Sme veľmi aktívni na Facebooku. Všetci naši fanúšikovia a zákazníci si môžu zahrať hry, kde rozdávame darčeky a ceny. Navštívte našu stránku na Facebooku – https://www.facebook.com/pozickomat a dozviete sa viac.

Rozhovor ochotne poskytol: Kristjan Tiik – marketingový manažér Friendly Finance Group

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

Poslať odpoveď »