Máte problém s bankou? Kontaktujte ju cez sociálne siete
Doba je rýchla a tak aj klienti bánk požadujú expresné vyriešenie problémov alebo odpovede na svoje otázky ohľadom produktov. Nie každý je vyzbrojený štedrou dávkou trpezlivosti, ktorá je určite potrebná, keď sa snažíte svoju situáciu riešiť cez info linku banky. Poznáte to – „ak chcete informácie o spotrebných úveroch, stlačte štvorku, ak chcete informácie o bežných účtoch, stlačte 5…ak požadujete spojenie s operátorom, stlačte 9….čakajte prosím, ste v poradí…“
Pokiaľ chcete chcete svoju nespokojnosť so službami Vašej banky zaručene a bez prieťahov vyriešiť, kontaktujte ju prostredníctvom sociálnych sietí – ideálne cez celosvetovo najobľúbenejšiu sociálnu sieť – Facebook. Na rozdiel od komunikácie cez info linku, chatu či osobne na pobočke majú sociálne siete jednu veľkú výhodu – a síce, že Vaše príspevky, otázky, či sťažnosti vidia tisícky ďalších ľudí. Je prirodzené, že každá finančná situácia chce pôsobiť proklientsky a tak žiadne vyjadrenie nespokojnosti či otázka ohľadom produktov banky nezostane bez odpovede. V opačnom prípade by finančná inštitúcia riskovala svoju povesť pred množstvom „fanúšikov“.
Facebookové stránky bánk sú firemnými profilmi, kde sa snažia ukázať v čo najlepšom svetle
Vyzerajú veľmi podobne ako osobné profily, s časovou osou, informáciami, fotografiami, akurát že namiesto priateľov sa zobrazujú fanúšikovia. Kliknutím na „Páči sa mi to“ sa automaticky stanete fanúšikom stránky a na Vašej FB homepage sa budú objavovať príspevky danej spoločnosti. Okrem zdieľania príspevkov, lajkovania môžete tiež vkladať Vaše vlastné príspevky – komentáre, otázky či sťažnosti na firemný profil finančnej inštitúcie.
Viacero bánk na slovensku s klientami cez facebook aktívne komunikuje
Ochotne odpovedajú na otázky rozčarovaných klientov, prečo im zamietli refinancovanie, ako si dovolili poslať upomienku o omeškaní s úverom a naúčtovať poplatok za omeškanie keď už je splátka dávno splatená, prečo je karta zablokovaná, neprávom strhnutý poplatok za vedenie účtu a pod.
Prostredníctvom sociálnych sietí tiež banky poskytujú klientom poradenstvo – napríklad ako si vypnúť bezkontaktnú funkciu platobnej karty, či treba požiadať o vydanie novej karty pri končiacej platnosti, či sa platia nejaké poplatky za výber hotovosti z bankomatov v zahraničí, aké sú poplatky za výber z bankomatov inej banky alebo ako si otvoriť účet, ak záujemca býva v zahraničí, podmienky pre poskytnutie hypotéky a podobne.
Sociálne siete sú dnes pre banky dôležitým kanálom pre služby zákazníkom
Jednoznačne najdôležitejším pre generáciu Y – teda mladých ľudí do 30 rokov, ktorí od detstva aktívne používajú počítače. Práve mladí často uprednostňujú pri prvom kontakte s bankou napríklad Facebook pred návštevou pobočky.
Z prieskumu, ktorý realizovala spoločnosť Capgemini vyplýva, že až 57% mladých od 18-24 rokov ovplyvňuje najmä správanie banky na sociálnych sieťach. Vo vekovej kategórii 24-54 rokov komunikáciu banky cez soc. považuje za dôležitú až 48 percent opýtaných. So spôsobom akým banky komunikujú cez sociálne siete bolo spokojných iba 41 % ľudí vo veku od 18-34 ľudí, v tejto oblasti teda finančné inštitúcie čaká ešte veľký kus práce.
Ignorovať preferencie generácie Y sa môže finančným inštitúciám poriadne vypomstiť – dnes síce táto skupina ľudí negeneruje významnú časť ich príjmov, no o desaťročie bude najziskovejšia a preto by si ju mali hýčkať už teraz.