Virtuálna kancelária ušetrí tisícky eur ročne

Drahé prenájmy kancelárskych priestorov (najmä vo väčších mestách), čoraz dokonalejšia technika a možnosť vybaviť množstvo pracovných záležitostí online sú hlavné dôvody, prečo aj veľké firmy nechávajú pracovať svojich zamestnancov z pohodlia domova.

Ušetrite na nájomnom stovky eur mesačne

Ak aj vy rozmýšľate ako znížiť fixné náklady na minimum, určite stojí za zváženie tento recept: pošlite svojich zamestnancov domov, vybavte ich potrebnou technikou a každý mesiac sa môžete tešiť z ušetrených stoviek až tisícov eur na nájomnom ktoré môžete potom investovať rozumnejším spôsobom, koncentrovať sa na „core business“ a mobilizáciu všetkých dostupných zdrojov, vďaka čomu zvýšite efektivitu a prispejete tak k rozvoju a dlhodobej udržateľnosti svojho podnikania. Ako bonus získate ešte aj spokojnejších zamestnancov, nakoľko možnosť pracovať z domu je stále považovaná za jeden z najžiadanejších firemných benefitov.

Ako na to?

Iste, každá spoločnosť musí mať registračné sídlo, no získať ho v dnešnej dobe nie je žiaden problém aj vďaka virtuálnym kanceláriám.

Virtuálne kancelárie začali na Slovensku vznikať najmä z dôvodu, že firmy sa chceli prezentovať lukratívnou adresou v centre mesta, ktorú by si v skutočnosti nemohli dovoliť platiť. Tak si prenajali „len“ virtuálnu kanceláriu, teda sídlo firmy, nie reálne priestory a na vizitke sa mohli pýšiť prestížnou adresou napríklad v bratislavskom starom meste. Postupom času sa stále viac využívali virtuálne sídla z praktickejších dôvodov, a síce z dôvodu šetrenia nákladov. Dopyt po tejto službe je najväčší najmä u firiem, ktoré potrebujú byť mobilné – napríklad stavebné firmy ktoré sa často presúvajú za zákazkami po celom Slovensku, ďalej spoločnosti ktoré nepotrebujú reálne prijímať klientov vo svojich priestoroch ale aj začínajúci podnikatelia, ktorí miesto toho, aby svoje úspory minuli na pár mesačných nájmov radšej začínajú skromnejšie a peniaze investujú rozumnejšie.

Virtuálna kancelária dokáže v porovnaní s klasickou ušetriť nemalé finančné prostriedky. Prenájom kancelárskych priestorov sa v lukratívnych štvrtiach hlavného mesta pohybuje okolo 900-1000 € za 100 m2. Virtuálne sídlo s bratislavskou adresou môžete mať pritom za pár eur mesačne. Ponúkajú ho desiatky firiem, treba si len správne vybrať, nakoľko nie každý poskytovateľ virtuálneho sídla ponúka rovnako kvalitné služby.

Overte si vlastníctvo predmetnej nehnuteľnosti

Alfou a omegou je rozhodnúť sa pre tú spoločnosť, ktorá nehnuteľnosť, v ktorej poskytuje virtuálne sídlo, skutočne aj vlastní a získať tak stabilné miesto firmy, ktoré nebude potrebné dlhšie obdobie vôbec meniť. Existujú totižto desiatky podnikateľov, ktoré ďalej prenajímajú nehnuteľnosť iným firmám, ktorú sami majú v nájme. V prípade zmeny jej sídla musia potom meniť svoju registračnú adresu aj stovky jej klientov. Ak ste už absolvovali zakladanie sro, prípadne zmenu údajov tak viete, že to nie je prechádzka ružovou záhradou a hlavne je to úplne zbytočné ak si vopred vyberiete spoločnosť, ktorá má predmetnú nehnuteľnosť vo svojom vlastníctve. Táto informácia by mala byť jasne uvedená na webových stránkach spoločnosti. Seriózni poskytovatelia netaja ani prípadné ďalšie poplatky nad rámec prenájmu virtuálneho sídla a cenník sa neboja zverejniť na svojej firemnej webovej prezentácii.

Dôležité je tiež zaujímať sa o možnosť preberania a preposielania pošty. Pokiaľ by totižto vo virtuálnej kancelárii dochádzalo k problémom s prijímaním pošty, najmä úradných zásielok, mohlo by sa ľahko stať, že by Vám uplynuli lehoty, dokedy sa máte k zásielkam vyjadriť.

Sídlo firmy musí byť podľa platnej legislatívy riadne označené, takže doporučujeme si overiť, či tak jeho poskytovateľ skutočne urobil. Ideálne je ak sa na „miesto činu“ pôjdete presvedčiť osobne.

V neposlednom rade treba zvážiť aj možnosť uskutočniť stretnutie s obchodným partnerom za poplatok v prenajatej kancelárii priamo na adrese virtuálneho sídla. Je dobré ak jeho poskytovateľ ponúka aj takúto možnosť. Aj firma, ktorá sa „bráni“ osobným stretnutiam s klientami – prevádzkovatelia internetových obchodov, web developeri či účtovné firmy sa totižto z času na čas nevyhnú osobnému kontaktu so zákazníkmi či s obchodnými partnermi.

Všetko toto ale aj mnoho služieb navyše ponúka spoločnosť All4Web s.r.o. prostredníctvom portálu MojeSidlo.sk. Navyše za veľmi atraktívnu cenu – virtuálne sídlo spoločnosti v Bratislave môžete získať za bezkonkurenčných 9 € mesačne. Ich zákazníci oceňujú najmä online aplikáciu na evidenciu doručenej pošty. Jej výhoda spočíva v tom, že nech ste kdekoľvek na svete, prostredníctvom internetu si môžete za pár sekúnd zistiť, aká pošta Vám prišla na adresu virtuálneho sídla (Karpatské námestie 10, 831 06 Bratislava) – od koho, typ listiny a váhu zásielky.

V prípade, že si prajete zistiť, čo je obsahom zásielky, jednoducho ju v online systéme označíte a MojeSidlo.sk zabezpečí naskenovanie a preposlanie na Váš email. Samozrejme otváranie listín je len na základe písomného splnomocnenia klienta, v prípade že si neželáte poštu otvárať a skenovať, raz za mesiac Vám bude pošta preposlaná na Vami zvolenú adresu.

Každý klient si tiež môže zvoliť interval preposielania pošty – raz za mesiac, raz za dva týždne, každý týždeň – podľa frekvencie preposielania sa bude odvíjať aj cena.

Táto firma funguje na kreditnom systéme, vďaka ktorému jej klienti platia iba za služby, ktoré skutočne využívajú. V prípade, že nebudete potrebovať často poštu skenovať, tým menej Vám bude strhnuté z kreditu. Okrem virtuálneho sídla spoločnosti a online evidencie doručenej pošty firma All4Web ponúka aj založenie sro len za 338 €, ďalej ready made sro pre možnosť okamžitého podnikania, ale aj asistenciu v prípade zmeny zapísaných údajov spoločnosti s ručením obmedzeným. Viac informácií o poskytovaných službách nájdete na webe www.mojesidlo.sk